10 Ağustos 2017 Perşembe

Her sabahin 06:56'si


Tarlalarda hasat,
ray kenarlarinda esekotu zamani...

Bu arkadaslar 17. yüzyıla dek Eski Dünya topragi görmemisken, bu tarihten sonra Kücük Asya eşekleriyle hangi türden bir tanisikligi olustugunu merak ediyorum.

Bitkilere belli coğrafya ve kültürlerde verilen isimlerden o kültürlere iliskin cikarimlarda bulunabilmenin ihtimali, teorisi, bilimi üzerine hic arastirma, calisma, doktora tezi vb. var midir, eger yoksa bu neyin isaretidir diye merak ediyorum.

Cocuklugumun bazi yazlarinda en büyük eglencelerimden biri, aksam yemeklerini cala kasik bitirip tam günes batmaya yüz tutmusken bahceye kosup, iste bu arkadas veya bir kuzeninin gözle görülebilir acilisini izlemekti; cünkü esekotu falan degil, "aksam sefa"mizdi o bizim. Bu fotografi bir sabahin 06:56'sinda nasil cekebildigimi merak ediyorum.

Her sabahin 06:56'sinda bunca merak edilecek konuyu bize sunabilen bir dünyadan böylesine kapali gözlerle nasil gecip gidebildigimizi ayrica merak ediyorum.


7 yorum:

Handan dedi ki...

Dün akşam benim balkonumdaki akşam sefaları da ilk defa açtılar. Şimdi balkona baktım, güneş uğrayıp geçmiş herhalde hepsi sımsıkı kapalılar :)

Sabahın 6.56 sını kaçırmışım bacağıma basamadığım için yürüyüş yapmayacağımdan ama akşam kaçta açıldıklarını gözleyeceğim bugün :)

Adsız dedi ki...

Evren, instagrami kapattin mi?

hindiba dedi ki...

Handan, ay tesadüfe bak, ayni günlerde benim de bilegimde bir sorun vardi, bütün gün ziplayarak gezdim, neyse gecti kendiliginden, seninki nasil oldu? Senin aksam sefalari baska cins ama degil mi?

Adsiz,
Kapatmadim da, dondurdum hesabimi... Bazi hesaplar beni cok yoruyor; en basta da kendiminki :) Ama burada yaziyorun iste, kim oldugunu cikaramadim ama gel yine de komsu, gel...

Handan dedi ki...

Bilmiyorum ki benimkilerin cinsini, çocukluğumdan beri tek cins akşam sefası gördüm zaten :D

Yok geçmedi, doktor buz ve ağrı kesici tedavisi verdi. Her defasında bir daha doktora gitmeyeceğim diyorum, bir ton para döküp sıradan ağrıkesicimi alıp yutuyorum. Pöh.

hindiba dedi ki...

Bende de ayni sey. Sonunda o bir teshis koyuyor, ben "en azindan sorunun ne oldugunu ögrendim" diyorum ama verdigi ilaclari kullanmiyorum :)

Handan dedi ki...

Bende teşhis koymuyor, sorunun ne olmadığını öğrenerek dönüyorum hep. Meselâ topuğumdaki ağrının sebebi topuk dikeni değilmiş, onu öğrendim bu sefer de. Ya da parmaklarımdaki aprılar romatizma değil. Ama ne, o kısma cevap yok :D

hindiba dedi ki...

Ah ah , o da iyiymis...