4 Mayıs 2015 Pazartesi

Ruhun Aynasi Olarak Vücudumuz




Der Körper als Spiegel der Seele
Rüdiger Dahlke
Goldmann, 2009

Daha önce Rudiger Dahlke'nin iki kitabini okuyup sevmistim: Krankheit als Sprache der Seele ve Krankheit als Weg (Hastalik Iyilesmeye Giden Yoldur - Thorwald Dethlefsen ile ) 

Vücut seklimizden karakter özelliklerimizin ve ruhsal hallerimizin okunabilecegine dair bu kitap ise uzun zamandir kütüphanede karsima cikiyordu ama emin degildim. Vücut seklimizden karakter okuma cabasinin iyi niyetinden de, gerekliliginden de, ise yarayabileceginden de... Sonunda okumaya karar verdim.

Dahlke en azindan pozisyonunu iyi aciklamis. Vücut formlarina bakarak baskalarinin karakterini tahlil etmeyin, kendinize bakin, kendinizi anlayip tanimaya calisin demis. Yargiya varmayin, anlamdirin demis. Yaptiginiz analiz, yasam amacinizi anlamak icin kullanilirsa ise yarar demis. Vücudunuzun hosunuza gitmeyen yanlari varsa, onlari düzelt(tir)mek yerine önce neden öyle olduklarini anlamaya calisin demis. 

Uzun uzadiya hangi uzva hangi anlamlari yükledigini yazmak mümkün degil. Dogru da olmaz. Bir noktada insani "bana dislerini göster, sana anne babanla iliskini anlatayim" noktasina getirdigi bir gercek. Bütün bunlari neye dayanarak anlatiyor? Bilmiyorum. Söylemiyor. Biraz dogu mistisizmi, biraz  halk bilgeligi, biraz psikolojik arketip, biraz da physiognomy oldugu anlasiliyor :)

Benim hakkimda söyledigi pek cok sey tuttu. Baskalari hakkinda söyledigi pek cok seyi insanlari ilk tanismada/ ilk izlenimde kafamda bir yere oturtmak icin bilincaltindan kullandigimi, bir cogumuzun benzer yargilara sebebini bilmeden vardigini farkettim. Belki de yazdiklarini neden bazi insanlari o kefeye, bazilarini da bu kefeye yerlestirdigimizi  anlamak icin kullanmak bile mümkün. Yani yine kendimizi tanimak icin :)  Söyledikleri ayni fal gibi. Inanma ama onsuz da kalma :)

  

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Turkce cevirisi varmidir merak ettim (bisikletsever hemsehrin merve 😁)

hindiba dedi ki...

Merve tanimaz miyim canim? Eskiden FB mu vardi? :)) Bu kitabin Türkce cevirisinden emin degilim ama "Hastalik iyilesmeye giden yoldur"un var. Bulursan okunasi...