8 Kasım 2014 Cumartesi

Sofie'nin Dünyasi

Jostein Gaarder - 1991

Evet, biliyorum, oldukca gec bir okuma. 
Herkesin ayni anda okuyup konustugu kitaplardan özellikle kacinma gibi pis bir huyum var.
O yüzden bu kadar uzun sürdü kendisini elime almam.
Zamani miydi? Sanirim zamaniydi.
Örnegin Sofie'nin Dünyasi'ndan önce Christop Süss'ün "Ich denke, also bin ich verwirrt" ini okumak ve felsefe tarihine ciddiyetsiz bir giris yapmak bir avantajdi bence.

Kitabin son sayfasini da okuyup bitirince aklimda olusan fikir su: Aslinda hepsi bir puzzle'in basinda durdular, ve birer parcasini bulup gittiler. Hepsi de biraz yanildi, cünkü bütünü göremiyorlardi. Öte yandan hepsi de hakliydi, kendi kücük felsefe mikrokosmoslarinda. 

Puzzle henüz bitmedi, hepimizin koyacagi ufak tefek birer parca var. Sonunda ortaya cikacak resim harika bir sey olacak :)



7 yorum:

Handan dedi ki...

Ben hâlâ okumadım..

hindiba dedi ki...

Handan! Ilac gibi geldi bu yorum :) "Artik Handan'da okumamissa..." diyebilirim :)

Handan dedi ki...

Ha ha ha:-) Ben de bir ara herkesin elinde olduğu için bakmadıydım, sonra kaldı:-)

paNDuf dedi ki...

yıllar once herkesın elıneyken benımde elımden gecmıslıgı var ama akılda pek bısey kalmamıs farkettımde

hindiba dedi ki...

bi daha oku pandufcum, ayni kitabi 10 yil arayla okumak cok farkettiriyor, tecrübeyle sabit...

Selen dedi ki...

Ben de okumadım hala, dediğin gibi o popüler kitaplara karşı antipatik duruş bende de var, hatta sanırım inatçılık ta var biraz :P

hindiba dedi ki...

Bu gidisle okumayanlarin sayisi, okuyanlari asacak, ben de bir ben kaldim saniyordum :D